Zenei közösségi oldalam szerint becsatornázott lejátszóimon 4862 tracket játszottam le idén. Naponta átlagosan 14-et. Összesen 11 teljes napot és még 20 órát tett ki a lejátszott trackek időtartama. 1140 zenész és zenekar 1405 albumáról 2793 különböző számot hallgattam meg. A szerzőknek/előadóknak 56%-át, az albumok és a dalok kicsit több, mint 70 %-át nem hallgattam még korábban, vagy legalábbis 2010 óta, mióta az oldal számolja. A csúcstartó lemez Jonathan Goldstein Cyclorama című albuma, amelyet a Balanescu Quartet játszott fel, ennek tételeit összesen 229-szer hallgattam meg. A legtöbbször hallgatott tételek között ott van a 1000mods Vidage-e, Lajkó Félix Zeng a szó-ja, és a 2014-es, Balázs Jánossal közös lemezéről a Parázs. A két Lajkó-tétel között pedig az Opal Onyx Evaunja. Azután az első tízben van még a DeWolff Sugar Moonja, négy tétel a Goldstein/Balanescu-lemezről, valamint megintcsak Lajkó Félix Kérés-e, még a 7 lemezről. Ez már nekem örökre Keres marad, ahogy az első, termékeny félreolvasás óta őrzöm. A keddeken hallgattam a legtöbb zenét és a szombatokon a legkevesebbet. Órák szerint a hajnal háromtól hatig tartó sávban több, mint 1000 tételt hallgattam, az abszolút csúcs négy és öt óra között volt, több, mint 500 hallgatással. Ellenben éjfél és hajnal 2 között egyetlen számot sem hallgattam. Május 4-én nem tudom mi volt és mi történt, de 112 lejátszott trackkel csúcstartó lett idén. Viszont mindössze 10 olyan nap volt, amelyeknek mindegyikén, sorban egymás után, hallgattam zenét, még márciusban.
Összességében mégiscsak az van, hogy öregszem. Mert 2010 óta összesen kicsit több, mint 49000 tracket pörgettem az oldal scrobblerjében, így könnyen kiszámítható, hogy a 2016-os év átlag alatti volt. Nem rengette meg, hogy legtöbbször ezen évek alatt a Balanescu Quartetet hallgattam, legtöbbször a Maria T lemezüket, s azt meg egyenesen csak erősítette, mint látszott, hogy a tételek közül Lajkó Félix Kérése (”Keres”) maradjon az abszolút első.
Ez a lista persze nem mér mindent. Csak a számítógépeimen futtatott dalokat, a zenestreamelő szolgáltatást. A telefonomat nem. És azt sem méri, hogy közben mi történt, hogy miért Balanescu, miért a Kérés, és hogy miért marad az Keres énnekem.