2013040

ahogy a vér megfordul / gyors ez a dagály / Tönkrement a Föld / Ökölbe szorítva hallgatok / pedig anyát akartak faragni belőlem / Mindkét oldalon sok szélhámost látok / Akkor legyen Canossa! / Lehet állva is bolyongani / „Örülni”

(Letöltés PDF-ben)

líra Horváth Előd Benjámin: Vér; A kolozsvári váltás
líra Deres Kornélia: Panelhiba
líra Philip Larkin: Ez lesz a vers; Tetőablakok; Megint szerelem; Hallja, hogy szerelmét eljegyezték (C. G. B.-nek); Reggelit várva, míg fésülködött; Vigyen egyet a kicsiknek (Szili József fordításai)
próza Ficsku Pál: Canossa mobilon
líra Új Krisztina: Nélküle; Kirakós; Emészthetetlen
líra Pálffy András Gergely: Origami ember
líra Nagy Márta Júlia: A tizenhatodik óta pontosan; Újpalotai elégia
líra Hegedűs Ágota: Belvedere; Lisszaboni esemesek (mindennapi nyüszögéseim); tengeri csillag (dagályos); kívánságlámpás; la casa tomada (az elfoglalt ház); Zárójelbezárva
líra Demény Péter: Nem értem
próza Daniela Dröscher: Gloria (Tatár Sándor fordítása)
líra Dékány Dávid: A víz felé
commedia Dante Alighieri: Isteni színjáték, Pokol, XXIX–XXX. ének (Nádasdy Ádám fordítása és jegyzetei)
képzőművészet Baglyas Erika: Hézagos okoskodásom eredménye
színház Méhes László: Népkereső operák — Avagy: kortárs művek a Bartók Plusz Operafasztivál 2013 programjában
színház Nem marad más, dolgoznunk kell (Horváth Csabával beszélget Ménesi Gábor)
színház Váró Kata Anna: Erdélyi élet/kép (Székely Csaba: Bányavakság)
kritika Reichert Gábor: Két székely elmegy a kocsma előtt (Székely Csaba: Bányavidék)
kritika Bedecs László: Tönkrement a Föld (Térey János: Moll)
kritika Bagi Zsolt: Kitörni a világból (Krasznahorkai László: Megy a világ)
kritika Lengyel Imre Zsolt: „Örülni” (Esterházy Péter: Egyszerű történet vessző száz oldal — a kardozós változat —; Schein Gábor: Megölni, akit szeretünk)
kritika Láng Orsolya: Úttalan utakon (Szabó Róbert Csaba: Fekete Dacia)
kritika Lapis József: Stratégiai kérdések (Balázs Imre József: Az új közép. Tendenciák a kortárs irodalomban; Németh Zoltán: A posztmodern magyar irodalom hármas stratégiája)
kritika Nagy Csilla: A hagyomány neme (Menyhért Anna: Női irodalmi hagyomány; Borgos Anna: Nemek között. Nőtörténet, szexualitástörténet)
kritika Ureczky Eszter: „Anya volt az idegen” (Kiss Noémi: Ikeranya)
kritika Kiss Noémi: Kicsik (Sofi Oksanen: Baby Jane; Karafiáth Orsolya: Kicsi Lili)
kritika Szentesi Zsolt: A művészileg részlegesen kidolgozott traumatikus múltélmény (Flóri Anna: Érkezési oldal; Csobánka Zsuzsa: Majdnem Auschwitz)
kritika Csutak Gabi: Nőkre néző ablakok (Tallér Edina: Lehetek én is)
kritika Szilvay Máté: A Nappá változott színpad (Jan Assmann: A varázsfuvola — opera és misztérium)
képregény Gulyás Benedek: Érmék

E számunkat Baglyas Erika munkái, illetve azok részletei díszítik:
Történetek sehonnan 20; 5; 3; 15; 16; 9; 17, 2012, lambda print, ed. 1/5, 60×40 cm (b1–4; 6–7; 8–9; 24; 28–29; 37; 38);
Isten arca, 2009, lambda print, ed. 2/5, 50×70 cm (b2);
Magyar alma mater 1. nap; 101. nap, 2011, lambda print, ed. 1/5 (b3; 5);
Tehetetlenségi nyomaték, 2010, átalakított kerékpár (10–11);
Bunker, 2012, helyspecifikus installáció, 685×460×450 cm, erkély, 4 kamera, 2 monitor, szöveg az ablakon (14–15);
Helyreigazítás (Mátrai Erikkel közösen), 2012, , helyspecifikus installáció, változó méret, asztal a plafonon, projekció (16–17; 30);
Salsus, 2011, helyspecifikus installáció, csónak, fluoreszkáló festék, fa, só (22–23);
Jó előre gondoljon a jövőjére, 2013, helyspecifikus installáció, kordonoszlop, kordonszalag, felirat, fa, fém, üveg (49).